Het delen van nieuwe of onzichtbare impactverhalen afgestemd op de eindgebruiker voor maximale kennisspreiding
Wij geloven in de enorme kracht van verhalen. Verhalen hebben het vermogen om transformaties in gang te zetten. Via ons netwerk van gerenommeerde sprekers en onderzoekers weten wij deze (soms nog onzichtbare) impactverhalen te vinden en te vertalen. We doen dit in verschillende vormen en maten: documentaires, korte video’s of podcasts. Met onze didactische achtergrond snappen wij hoe deze verhalen dermate te structureren dat het de inhoud grijpt en mensen beweegt. We gaan hierin dus verder dan alleen maar zenden. We brengen de luisteraar echt in de actiemodus door een link te leggen naar de eigen belevingswereld. Dit kan bijvoorbeeld via een bijgeleverde werkvorm of interactief gedeelte in het stuk content
De PEE-C is een content module die is ontwikkeld met als doel kijkers op een laagdrempelige wijze kennis te laten maken met de betekeniseconomie. In deze digitale omgeving zijn video’s te zien en te beluisteren van inspirerende denkers en doeners uit impactland. Voor een maximale leerervaring hebben we een werkboek gemaakt met verdiepende vragen.
Content afgestemd op eindgebruiker en het gewenste transformatieve proces
De eindgebruiker maakt zich het nieuwe gedachtegoed eigen en op komt in actie
Door naar verhalen te luisteren; begrijpt, snapt en onthoudt de eindgebruiker het beter
We experimenten met vernieuwde contentvormen die de gebruiker verrast
‘De PEE-C heeft mij laten zien dat er daadwerkelijk bedrijven zijn die iets goeds willen doen voor de wereld en waar het niet allemaal om omzet draait. Alle bedrijven die meedoen aan de PEE-C gaan telkens een stapje verder en laten zien dat, waar de andere bedrijven afhaken omdat het te complex wordt, alles mogelijk is, mits je het wilt.'
Pien Vroemen
IBA, Erasmus University Rotterdam